روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

order برای عفونت زخم

مریض با پرفوریشن معده پس از جراحی بعلت ترشح دو تا از سوچورها باز شد و کریپی تی شن داشت براش این دستور داده شد

Amp. Penicillin 3mill. unit QID

2 تا مریض محمد کد خوردند

دیروز که کشیک بودم تا شب مریض نداشتیم فقط یه آپاندیسیت بود یه دفعه از 11 شب اورژانس ترکید خلاصه بد جور حال گیری بود تو مریضا یه خانوم مسن بود که ایسکمی اندام بود هر چی بهش گفتیم خانوم باید عمل بشی امکان قطع پات هم هست به خرجش نرفت گفت میرم یه جای دیگه ..محمد هم ازون شباش بود 2 تا از مریضاش کد خوردن و expire شدن سر یکیشون من زودتر رسیدم تا اون برسه موندم CPR کردمش امروز صبحم این رزیدنت کشیک قلب دهنمونو سرویس کرد تا بیاد ok عمل بده جدیداً یاد گرفتن میگن مریض رو بزارین پشت در اتاق عمل ما میایم می بینیمش

اولین chet tube مستقل

امروز کشیک اکتیو هستم و تا الان که خوب بوده یه ches tube  رو تنها گذاشتم و سر گرد هم واستاد و نیگاه کرد البته اینترنمون دکتر کاظمی هم بهم کمک کرد ولی خیلی حال میده وقتی همه کاراشو خودت میکنی

اولین امتحان رزیدنتی

امروز رفتیم اولین امتحان رزیدنتی رو دادیم و تا الانم که نمی دونم چی کار کردم امیدوارم خیلی خراب نشده باشهخ بعد با ماشین سر گرد اومدیم بیمارستان سرهنگ هم باهامون اومد رفتیم و بخش رو راند کردیم بعد از رفتنشون من رفتم سی تی اسکن یکی از مریضا رو ریپورت کردم موقع برگشتن استاد ( ک ) مارو دید و. خلاصه نتیجه این شد که رفتیم با هم بخش رو راند کردیم بعد از اونجایی که خودش گفته بود به مریضا مرخصی موقت ندید بعد که فهمید ما دادیم یه کم قاطی کرد یا حداقل اینجوری به ذهن من رسیدبعد سر یه مریض گفت این سی تی داره یا نداره  که من یادم نبود بعد تشخیصش رو هم اشتباه گفتم خلاصه یه دفعه گفت به سرهنگ بگو به من زنگ بزنه خلاصه ما هم به سرهنگ گفتیم و البته طبق معمول سرهنگ قاطی کرد و ....

بعدش رفتیم با سرگرد یه پینگ پنگی زدیم که وسطاش ۲ تا از سال چهاری ها هم اومدن و بعدشم رفتیم ۴ تایی یه فوتبال دستی زدیم خیلی حال داد

بعدش خبر رسید که پدر یکی از سال دو ها فوت شده با مردان سال یکی رفتیم خونشون تو اکباتان و تسلیتی گفتیم و به پیشنهاد رضا رفتیم یه کبابی زدیم که انصافاْ‌خیلی خوشمزه بود..و بعدشم اومدیم بیمارستان و بخش و موقع گزارش بخش که راجب به قضیه صبح انگار سرهنگ درستش کرده بود ولی سر یه مریضICU که سچوریشنش افتاد پایین و نرس های اونجا بردنش زیر دستگاه به من گیر داد حالا چرا ما خودمونم نفهمیدیم که چرا اونا بردنش زیر دستگاه ما باید جواب پس بدیم 

اولین expire

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

روز عید

روز عید قربانه ساعت ۸ اومدیم بخش رو با اینترن محترم راند کردیم فعلاْ مملکت دست ماست فردا هم که امتحان داریم اولین امتحان داخل دانشگاهه و شکر خدا اصلاْ آمادگی نداریم

order آبسه اینگوینال

1_ Amp. cefazolin 1gr IV QID

2_ Amp. Clindamycin 600mg TDS

اولین آپاندیس

شنبه کشیک بودم ازون کشیک های خفن بود آخر شب یه دختر 30 ساله رو آوردن که عقب مونده ذهنی بود و کلا 20 کیلو نمیشد با انسداد روده اومده بود اورژانسی رفت اتاق عمل و ازون جا که در این جور جراحی ها حتما ً باید آپاندیس مریض هم برداشته بشه رزیدنت ارشد ما هم این افتخار رو دادن به ما که تحت نظارت ایشون بنده آپاندیس مریض رو بردارم ولی به شرط اینکه هر کاری می خوام بکنم اولش بگم یعنی یه توضیح کوچولو. خلاصه خیلی حال داد و خستگی از بدنم رفت فکر کنم اولین سال یکی هستم که میزارن آپاندیس عمل کنم البته خستگی سال بالایی ها هم مزید بر علت شد قبلش یه معتاد رو بردیم اتاق عمل که معدش پاره شده بود  همیشه آخرشم پوست رو میدن سال یکی بخیه بزنه ولی شنبه ازون شبا بود...خلاصه این اولین جراحی بود که بهم چسبید

order در بیمار پانکراتیت

۱_ NPO

2_ foley

3_ NG

4_I/O chart

5_ Amp. Imipenem 500 mg QID

6_ chech CBC/LDH/CPK/Amylase/Ca/P/LFT

7_Ser. NS 1 lit TDS

8_به هر لیتر از سرم 2 ویال دکستروز 50% و 10 سی سی

kcl 15% اضافه شود


کتاب ترجمه شوارتز خریدم

الان دارم از تیمورزاده میام ترجمه شوارتز رو گرفتم دوره ۴ جلدیش با نمونه سوالات بورد و ارتقاء که جمعاْ با یه مارکر شد ۸۱هزار تومن خداییش کتاب های پزشکی خیلی گرونه...ولی باید سعی کنم دیگه ترجمه نخونم..و تکست خون بشم اولش سخته ولی سعی خودمو می کنم