روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

طرح یک ماهه

خوب از دیروز شروع می کنیم که  کشیک بودیم . کلا کشیک مزخرفی بود همش ویزیتای درب داغون. سوگلیش هم یه مریض کانسر پیشرفته بود با شکم پریتونیت که اجازه عمل هم نمی داد. نه خودش نه همراهاش. خلاصه تو پروندش نوشتیم و شب استاد طب اورژانس فرمودن این رضایت نمی خواد برین عملش کنیم. ما همینجوری چشامون گرد شد که آقا مریض خودش نمی خواد من چه جوری ببرم عملش کنم دست و پاشو به زور ببندم ببرم اتاق عمل ! بعد مگه گروه بی هوشی می خوابونه مریضو. خلاصه نوشتیم تو پروندش که پزشک قانونی بیاد تعیین تکلیف کنه. دیروز هم جهت یادآوری رفتیم یه شالدون گذاشتیم و بماند که سر این سیستم نوین تصویربرداری چه کشیدیم تا عکسش رو دیدیم. امروز هم که یه مریض کانسر مری داشتیم و توراکسش که تموم شد ما از جتاب سرهنگ اجازه گرفتیم و رفتیم وزارت خونه جهت قرعه کشی طرح یک ماهه که اونجا هم قرعه کشی کردیم و یکی از استان ها رو برای مهر ماه انتخاب کردیم. بعدش دوباره برگشتیم در خدمت جناب سرهنگ و مریض ها. مریض کنسر مری هنوز تموم نشده بود و ممل داشت به جای من کار می کرد که چون حالشم خوب نبود دیگه گفتیم بره دنبال بدبختی خودش چون کشیک هم بود. وقتی من رسیدیم سرهنگ در حال عمل کرده یه کیست هیداتید پرفوره بود. بعد از اون هم یه آپاندیسیت رو با بدبختی ( اتاق عمل ساعت کاریشون تموم شده بود ) آوردیم عملش کردیم. همون موقع هم گفتن این مری که عملش کردیم خون میده و مصیبتی شد ایم مریض. بعدشم کلی نشستیم بالا سرش و یه سری هم گفتن سچوریشنش افتاد دوباره بردیمش تو اتاق عمل و وصلش کردن به دستگاه و ...
خدا به خیر کنه

نظرات 3 + ارسال نظر
Ye Dokhtare Zemestuni.... یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 20:42

آقااای دکتررر خسته نباشید...:)°

کیست هیداتید!!!
خیلی وحشتناکه!!!
من از وقتی که انگل شناسیمونو که انقدر هم نسبت به پزشکی اندکه پاس کردم وسواس شدم!!!واقعا شما چی میکشیدا!!!:/°
به امید روزی که همه به بهداشت فردی با دید میکروسکوپیک نگاه کنن!!!
:)°

سارا.1. یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 22:36

سلام خداقوت،امیدوارم که همه چیزخوب پیش بره. . .


راستی!‏
اگه بگین این‏"ممل‏"و‏"سرهنگ‏"کین!منم دیگه بهتون بداخلاق نمیگم،،تازشم اون خط آخرکه مریضه اوضاش بیریخته دعامیکنم مشکلش حل شه وشمای نفس راحت بکشی!چطوره

[ بدون نام ] دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 22:30

سلام آقای دکتر
خسته نباشید
نتیجه قرعه کشی رو نگفتید؟!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.