روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

عمل اورژانس روز غیر کشیک

دیروز ظهر یه مشاوره دادن از بخش گوارش که مریضی بود که ما قبلا دیده بودیم. به نظر میرسید علائمش بدتر شده. تاکی کارد بود و تاکی پنه و افت Hb هم داشت. خیلی case مشکلی برای تشخیص بود. مریض بدون هیچ سابقه ای داخل شکمش داشت خونریزی مب کرد با سونو هم که tap شده بود خون دیده بودن. یه سی تی هم از قبل داشت که به نظر کبدش یه توده داشت. ولی اون مال یه هفته پیش بود و مریض از 24 ساعت قبل بدحال شده بود. خلاصه با استاد هم مشورت کردیم و بردیمش اتاق عمل.دیشب کشیک ممل بود و مجبور شدیم کلی فک بزنیم که یه اتاق دیگه به ما بدن حدود 8 لیتر مایه خونی از شکمش ساکشن کردیم. به نظرم چند لیتری آسیت قاطیش بود ولی رنگش خون بود. خلاصه کلی شکم رو گشتیم جز یه کبد بسیار بزرگ با نمای غیر طبیعی چیزی پیدا نکردیم از کبد بیوپسی گرفتیم و تمام. اومدم بیرون خانمش و بقیه شروع کردن به پرس و سوال و ازونجا هم که من معمولا همه چیز رو رک و راست می گم خیلی از حرفای من ناراحت شدن. همسرش بنده خدا خیلی گریه می کرد.. به نظرم چیز خوبی در نمیاد
نظرات 5 + ارسال نظر
اصغر سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 10:21

یه پروفایل داشته باشی تو این وبلاگت بد نیست

لیکام سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 11:38

رک بودن خوبه، و در پزشکی لازمه، فقط امیدوارمبا ادبیاتی گفته باشین که همراهان شوکه نشده باشن.

مریم... سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 20:47

سلام خسته نباشید ....
من اهنگهایی ک نواختین رو گذاشتم واسه زنگ موبایلم
لطفا بازم بذارید
ی اهنگ جدید و شاد
منتظرم ...
ممنونم

بیمار سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 20:52

سلام دکتر خسته نباشید
ببخشید من ی سوال داشتم اگه جواب بدید ممنونتون میشم
من الان جند ساله دل درد دارم .البته کانس تیپیت هم هستم.راستش ب پزشک مراجعه نکردم میترسم از دکتر رفتن.ممکنه خطرناک باشه دل دردم؟

سلام
حتما به متخصص گوارش مراجعه کنین

مریم... سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 21:06

سلام.خسته نباشید
انشالله همیشه مثل الان با وجدان باشید
مشتاق دیدن موفقیت های بیشترتون در آینده هستم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.