روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روز رضایت شخصی

امروز کشیک اورژانس بودم یه مریض ترومایی داشتیم که هماتوم کلیه داشت و چون فهمید ما آی سی یو مداریم و مریضش کانتیوژن ریه داره و مراقبت آی سی یو می خواد رضایت شخصی داد رفت خصوصی.یه مریض دیگمون هم داد و بیداد که چند نفر میاین ویزیت میکنین و من نمی زارم دیگه معاینش کنین و بعدشم رضاین شخصی داد که مریضشو ببره که وسط راه arrest قلبی کرد و متاسفانه expire شد .یه آپاندیسیت هم داشتیم که رضایت شخصی داد رفت.شب هم که سرهنگ رفت بیرون با شیرینی برگشت دور هم بودیم

کشیک 3 نفره

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

نمره معرفی

امروز اتفاقات بدی افتاد اولش که فهمیدم نمره معرفی به ارتقام خوب نشده و باید بیشتر درس بخونم یا به عبارتی باید درس بخونم و بعدشم که با این مرکز تلفن گرفتاری داشتیم که هی مرتب این دایورت ها رو اشتباه وصل میکنن الانم یه CV line رفتم برای یه مریص سی سی یو گذاشتم که اصلا درد رو حس نمی کرد بدون لیدوکائین گذاشتم ..خیلی دلم به حال همراش سوخت خیلی بدجور مریضشو نگاه میکرد امروزم که کشیکیم و من بخشم تا الانم که خبری نیست

هرنی با استاد

امروز یه مریضه بود که استاد کولورکتال به ما سپردن که از کولستومیش ماده حاجب بزنیم ببینیم که تنگ هستش یا نه ما هم رفتیم و گفتن باید نوبت بگیریم و برگشتیم گزارش دادیم استاد فرمودن با خانم فلانی صحبت کنین همین الان انجام بشه ..خلاصه رفتیم رادیولوژی و برای مریض از آنال یه سوند فولی گذاشتیم و گاستروگرافین زدیم بماند که کلی هم گاستروگرافین ریختیم این ور اونور بعدشم بدو اومدیم عکس رو نشون استاد دادیم که گقتن خوبه و بعدش ما یادمون رفت که مریض رو برگردونیم و داد رادیولوژی ها درومده بود این از این ...یه مریض هرنی اپیگاستر داشتیم که بنده و استاد کولورکتال با هم رفتیم و بسیار آموزشی بود

ژیگلی

امروز یه آقای جوانی رو که پاش دچار ایسکمی شده بود رو بردیم اتاق عمل و پاش از زیر زانو آمپوته شد.و من مسئول ژیگلی کشیدن بودم ( وسیله ای که مثل اره مویی عمل میکنه ) و متاسفانه دو نوبت هم وسطاش دستش پاره شد که اصلا صحنه جالبی نبود و یه مریض هم داشتیم که هرنی دو طرفه داشت که یه طرف رو من رفتم و یکی دیگه رو ممل رفت


دو تا CV line

امروز رفتیم ژورنال کلاب و بعدشم اومدیم بخش ماموریت دادن که دو تا CV line برای بخش بزاریم اولیش راحت بود واسه مریض آمپوتاسیون بود دومیش سخت بود یه خانم با کنسر معده بود که آخرش خوش بود و تموم شد امروزم که آنکال نیستم میرم امیر رضا رو ببینم

آمپوته کردیم

امروز اتفاق خاصی نداشتیم فقط یه مریض بود که پاش رو آمپوته کردیم که اونم ممل این کار رو کرد و بامزش این بود که یکی از اسکراب ها داشت حالش بد میشد کلی مسخرش کردیم ولی تا آخرش وایساد نیگاه کرد .وقتی می خواستن پای مریض رو ببرن پرستار اتاق عمل با کلی خواهش درخواست از خدمه خواست اون این کارو بکنه چون داشت غش میکرد

تا بوق سگ

دیشب که بسیار کشیک خوبی بود و اصلا سنگین نبود و کلا اتاق عملی نداشتیم یه مریض فقط مال رضا بود که اول خواست بکنه تو پاچه من که موفق نشد ولی چون خسته بود من کاراش رو کردم و تازه آخرش هم اصلا عملی نبود صبح که رفتیم اتاق عمل کلا دو تا عمل داشتیم ولی سنگین بودند و تا ۵ بعد از ظهر طول کشید بیچاره ممل که تازه قرار بود بره گزارش بخش بده انترن های جدید هم که اومدن و البته دیروز روز اولشون بود دو تا دختر و یه پسر هستن فعلا که بهشون نمی خوره اهل دودر کردن باشن تا ببینیم چی پیش میاد

پولمون پرید

امروز کشیک اورژانسم صبح که همکار سابق و سهامدار کلی درمانگاه دیابت اومدن خدمتمون و یه جورایی حالیمون کردن که ۳ میلیون پول بنده تقریبا پریده که بسیار مسرور شدیم ..الحمدلله اورژانس خیلی خوبه تا الان یه شالدون هم در شرایط آکروباتیک گذاشتم هنوز chest مریض رو ندیدم

خبر خوش

امروز روز توده درآوران بود اول یه تومور کلیه بعدش یه تومور رحم یکی از عمل هامون هم کنسل شد یه خبر خوب هم از سرهنگ شنیدیم و اونم این بود که استاد کولورکتال فرمودند که من یا ممل یکیمون می تونیم بریم مرخصی برای این تعطیلات آینده .یه اتفاق با نمک افتاد امروز و باز شمارش گاز و یکی کم بود کلی گشتن و بعد من یادم افتاد موقع شستن یه گاز بتادینه رو به توصیه استاد تو واژن گداشتم . همه می خواستن کلمو بکنن