روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

رضایت‌نامه‌ها

 اخذ رضایت‌نامه آگاهانه از بیماران و همراهان ایشان نیز از وظایف خطیر رزیدنت سال اول است. رضایت‌نامه عمل جراحی پرخطر، جزو رضایت‌نامه‌هایی است که در مورد بسیاری از اعمال جراحی اورژانس و نیز بیماران مسن و دارای مشکلات قلبی و ریوی در بخش باید اخذ شود. بهتر است متن این رضایت‌نامه‌ها را خودتان برای بیمار و همراهانش قرائت کنید و سپس از درک و فهم کامل آن توسط همراهان نیز اطمینان حاصل نمایید. به هر حال یادتان باشد بیماری که نیازمند عمل جراحی سنگین و پرخطر است، به خاطر عدم وجود برگه رضایت‌نامه، از عملش باز می‌ماند و مسوولیت این قضیه مستقیماً متوجه شما خواهد بود. ضمنا در مورد رضایت‌نامه عمل جراحی پرخطر، بهتر است رضایت‌نامه را مشترکاً برای گروه جراحی و بیهوشی اخذ کنید. می‌توانید متن رضایت‌نامه‌های زیر را فتوکپی کنید و در جیب روپوشتان همیشه دم‌دست داشته باشید و یا متن آنها را حفظ کرده، در مواقع لزوم روی برگه بیمارستانی بنویسید.


رضایت‌نامه عمل جراحی پرخطر و مورتالیتی

اینجانبان، همراهان و وابستگان بیمار ...................... که در بخش ............... بستری است، ضمن استماع توضیحات کامل پزشکان در مورد نیاز بیمارمان به عمل جراحی و با توجه به توضیحات خاص ایشان در خصوص شرایط زمینه‌ای بیمار که انجام عمل جراحی را در وی پرخطر می‌‌سازد، رضایت کامل خود را برای انجام این عمل جراحی اعلام می‌داریم و پذیرای هر گونه عارضه‌ای (حتی مرگ و میر) که ممکن است حین یا پس از جراحی رخ دهد، خواهیم بود و در این خصوص، پزشکان جراح و بیهوشی را بری‌الذمه و بری‌الدیه می‌دانیم و حق هیچ گونه اعتراضی نخواهیم داشت.

امضاء و اثر انگشت همراهان (با نام و نسبت خویشاوندی)

رضایت‌نامه قطع عضو (آمپوتاسیون)

اینجانب .................................... ضمن استماع توضیحات کامل پزشکان در مورد نیاز به عمل جراحی با توجه به بیماری‌ام (که به طور خاص توسط پزشکان جراح به بنده تفهیم شده است) و آگاهی از این موضوع که ممکن است حین یا پس از عمل جراحی، احتمال قطع عضو (اندام ...............) از هر سطحی که پزشکان صلاح بدانند، پیش بیاید، رضایت کامل خود را برای انجام این عمل جراحی اعلام می‌دارم و عواقب آن را در خصوص قطع عضو به طور کامل خواهم پذیرفت. لذا در این خصوص هیچ گونه اعتراضی نداشته، پزشکان جراح را بری‌الذمه و بری‌الدیه می‌دانم.

امضاء و اثر انگشت بیمار و شاهد


رضایت‌نامه ماستکتومی

اینجانب ................ همسر بیمار ................ که در بخش ................... بستری است، ضمن استماع توضیحات کامل پزشکان در مورد نیاز همسرم به عمل جراحی پستان، رضایت کامل خود را برای انجام این عمل جراحی اعلام می‌دارم و می‌دانم که ممکن است لازم شود کل (یا بخشی از) پستان همسرم در جریان عمل جراحی برداشته شود (یعنی ماستکتومی). در این خصوص نیز اعتراضی نداشته، پزشکان جراح را بری‌الذمه و بری‌الدیه می‌دانم.

امضاء و اثر انگشت همسر بیمار و خود بیمار 

 رضایت‌نامه استومی

اینجانب ......................................... ضمن استماع توضیحات کامل پزشکان در مورد احتمال تعبیه استومی (یعنی خروج مدفوع از پوست جدار شکم) در جریان عمل جراحی خود، رضایت کامل خود را برای انجام این عمل جراحی اعلام می‌دارم و در صورت تعبیه استومی (به صورت موقتی یا دایمی)، اعتراضی نخواهم داشت و پزشکان جراح را بری‌الذمه و بری‌الدیه می‌دانم.

امضاء و اثر انگشت بیمار


نظرات 2 + ارسال نظر
منم دیگه شنبه 8 آبان 1389 ساعت 10:50

از این رضایت نامه ها زیاد خوشم نیومد ولی فقط بگو تا حالا چند نفر کشوندی(قتل رسوندی)

میشناسمت ای نمکدون

sevil یکشنبه 15 اسفند 1389 ساعت 19:58

bejoz ghate ozv o stomi age mariz kasi ro nadashte bashe az ki rezayat migiran???????????????????//vali in kheyli bade ye rahi baraye farar az azab vojdane baz az pezeshkaye kam tavajohe albate balanesbate u.......

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.