روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

اولین بیوپسی عضله + اولین لیپوم

اون کشیک کذایی زهر مارمون شد ته صبح یه مریض با آنوریسم آئورت اومد که ساعت ٨ صبح هم کد خورد و کار به جایی رسید که حین CPR کاوی هم اومد بالای سرش و گفت سریع بیاد اتاق عمل خلاصه سر عملشم دیدن اینکاره نیستن زنگ زدن جفری اومد کارو تموم کرد شب قبل هم

در عین خستگی یه مریض طولی همون که به نظرم chest tube اونو زود کشیده بودن و جدیدا آمبولی ریه کرده بود کد خورد و مکافاتی با این همراهاش داشتیم خلاصه با سرهنگ و طولی در به در دنبال ICU بودیم که آخر از پیوند کلیه گرفتیم و تونستیم 2 بریم بخوابیم امروزم اتاق عمل داستانی داشت برای اولین بار یه بیوپسی عضله کردیم و یه لیپوم با کمک نگی درآوردیم داستان این بیوپسی عضله جالب بود که مرتب زنگ میزدن میگفتن مریض از غدد باید بیاد بیوپسی داره و مریض منه منم یادم نمیومد این کیه اصلا مطمئن بودم که مریض من نیست قرار بود حالشونو بگیریم بعد که مریض با برگه مشاوره و مهر من اومد قصه عوض شد و فهمیدیم مریضی بوده که اومده درمانگاه سرهنگ دیده و منم بدون دیدن مریض هرچی سرهنگ گفته نوشتم و مهر کردم نگی هم شاکی شده بود که چرا بدون خوندن پرونده رفتیم داریم مریض رو جراحی میکنیم که البته راست هم میگفت بعد از اتاق عمل هم رفتیم به مریض ICU سر زدیم همون آنوریسم آئورت که هوشیار بود و از من خودکار و قلم خواست وقتی بهش دادم روش نوشت امروز چند شنبس..خیلی باحال بود در ضمن اتند بیهوشی هم که همیشه میریم ازش تخت میگیریم و کلی هم ناز میکنه تا به ما تخت بده خودش به علت MI بستری شده


نظرات 1 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 10:14

سلام . میخواستم بدونم تو ایران میتونم بیوپسی عضله رو برای شاگردام انجام بدم تا ببینم استقامتی اند یا سرعتی؟روش دیگه ای هست برای تستشون؟من مربی دو میدانی ام.اگه میشه برام ایمیل بزنین چون ایمیلامو مرتب چک میکنم.مرسی.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.