روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

بدشانسی ما و مریض

امروز مثلا قرار بود که اتاق عمل نداشته باشیم یکی از مریضامون که بعلت جراحی بد کیسه صفرا (لاپاروسکوپی) در شهرستان میبد ( یزد )متاسفانه الان کاندید پیوند کبد هستش , بد حال شده بود البته از دیشب اینطوری شد ..خلاصه مجبور شدیم ببریمش اتاق عمل و کلی ترشحات از ریه ش تخلیه شد مثل اینکه موقع PTC این اتفاق افتاده بوده و من امروز برای اولین بار دیافراگم رو از نزدیک دیدم عمل سنگین نبود ولی به اصرار اتند بیهوشی استاد مجاور به جای استاد ما اومد سر عمل چون استاد جوونه خودمون رفته بود طرح سوال ..وسطای عمل البته قبل از اومدن استاد مجاور ممل داشت اکارتور میکشید از خودش یه صدایی درآورد اتند بیهوشی برگشت گفت : وای بچه ها این صداها چیه از خودتون در میارید ..نزدیک به انفجار بودم من سر عمل ..نکته دیگه اینکه این مریض رو من خودم ریه ش رو گوش دادم و به نظر خودم کاهش صدا داشت و نتیجه گرفتم ..معاینه خیلی مهمه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.