روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

مریض ایدزی به پستم خورد

امشب یعنی قبل از افطار رفتم بخش عفونی یه مشاوره CV line داشتم( یه مریض با بیماری ایدز و هپاتیت سی که هر کدومش برای یه رزیدنت جراحی کابوسه چه برسه که دوتاشو با هم داشته باشه )خلاصه رفتم آزمایشاتشو دیدم خوب بود گفتم دستکش ضد ویروس داره گفتن نه مریض کارتن خوابه . منم گفتم خوب اینجوری که نمیشه بعدش رفتم مریض رو دیدم یه جوونه 30 ساله بود لاغر با ریش بلند ...از نظر قانونی می تونستم بنویسم تا دستکش نخریده نمی زارم ولی نمی دونم چرا دلم به حالش سوخت به خودم گفتم خوب یه ذره بیشتر حواسم رو جمع میکنم خلاصه رفتم و از شانسم تو اولین Try گرفتمش و در کل 10 دقیقه هم نشد وقتی داشتم میرفتم گفت دکتر تموم شد گفتم آره گفت خدا پدر مادرتو برات نیگر داره دفعه قبل 2 ساعت سوراخ سوراخم کردن کلی هم بهم فحش میدادن که چرا اومدی بیمارستان و ... 

هنوز نگاهاش تو ذهنم مونده بعضی وقتا خیلی با رشتم حال میکنم البته دروغ چرا امیدوارم دیگه اینجور مریضا تو کشیک من نیان

نظرات 8 + ارسال نظر
نازنین جمعه 21 مرداد 1390 ساعت 21:12 http://www.chert-pert.blogsky.com/

وای خدا

ایشالا واسه همه ی مریضی ها یه راه چاره پیدا شه
ایشالا هیچ کسم از این مریضی ها نگیره
مریضی یه طرف نگاه مردم و طرز برخورد یه طرف


نازنین جمعه 21 مرداد 1390 ساعت 21:18 http://www.chert-pert.blogsky.com/

وایی ب نظرم پزشکی مخصوصا جراحی خیلی سخته....

خیلی علاقه می خواد و جرات .. اینکه بدونین جون یکی زیر دستان شماست خیلی احساس سنگینیه ... احساس مسوولیت پذیری ...

چند تا خاطراتتون رو خوندم امیدوارم روز ب روز موفق تر بشین و البته جون آدما براوت از پول مهم تر باشه

espahbod شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 10:51

سلام خسته نباشی من خواننده ی وبلاگتم و همه ی نوشته هاتو خوندم .یک سوال>>>نوشته های رمز دارتو کسی غیر از خودت هم میتونه بخونه یا نه؟ موفق باشی

only me ..sorry

سالی شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 22:42 http://www.johngarier.blogfa.com

ولی قبول دارید که خیلی وقتها هم رشتتون خیلی تجاری میشه؟

مهشید یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 15:11

بعد از اولیت TRyچی رو گرفتی جانم؟؟؟؟؟حالشو گرفتی؟؟؟؟

دریا یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 20:51

cv line یعنی چی؟
فکر کنم از شریان های اصلیه آره
واسه چی واسه بعضی ها به جای رگ cv می گیرند

[ بدون نام ] دوشنبه 24 مرداد 1390 ساعت 23:41

dr hamishe ham sokot khob nist javabe sali va nazanin roo man ba ejazaton midamm shoma ham age yek sal vase konkor mikhondin 7 sal pezeshkii 2 sal tarh to dahataye atraf dobare dars dobare 4 sal takhasos dobare tarhhh vaghean nemidonam chejorii fek mikoninn ma adam nistim pol vase ma akhe ama shoma ba ye licance 100 ja kar koniio dige chejorii mitonin in harfaroo hata be zabon biarinn ................ dige behtare edame nadamm fek konam vase baz shodane dideton ye jaraghe ijad shod hamin kafie/man ye pezeshke omomi hastam har az gahi weblogeton ro mikhonam l

دریا یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 13:59 http://zinat.blogsky.com

سلام

لذت کار به همین هاست

چه قدر خوبه دل یک نفر رو شاد کنی.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.