روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

یه هرنی عمل کردیم کوفتمون شد

امروز به علت بارش برف ما دیر به بخش رسیدیم و تازشم موبایلمونو پیش امیررضا جا گذاشتیم . دیگه بماند که چه اتفاقاتی میتونه افتاده باشه وقتی موبایل یه رزیدنت پیشش نباشه . خلاصه مورد عفو ملوکانه قرار گرفتیم و قول دادیم پسرای خوبی باشیم ( ممل هم دیر رسید ) خلاصه امرزو یه هرنی عمل کردم که کوفتم شد یکی ازین سال بالایی های منفور اومد سر عمل با من و اصلا یه بخش دیگه بود اومده بود اونجا چیکار نمی دونم . خلاصه سر عمل کلی که کامنت میداد بعدشم گیر داده برای سال پایینیتون چرا واینمیستین .

من چشام گرد شد اول اینکه ما همیشه وایسادیم کشیکامونو بعدشم ایشون اصلا شهرتش این بود که کشیکای سال پایینیاشو نمی ایستاد و سال بالایی ممل بود بدبختش کرده بود .خلاصه ما دندان بر جگر گرفتیم  و چیزی نگفتیم . بعد ازین عمل هم یه بیوپسی کردم . بعدشم رفتیم سر عمل لاپاروسکوپی که اومدن گفتن از بخش زنگ زدن که مریض هرنی که عمل شده خونریزی اکتیو داره . رنگم مثل گچ پرید با خودم گفتم بیا اینم شانس ما اولین عمل درست و حسابی تو بخش جدیدو گند زدی داداش . خلاصه استاد برگشت گفت سریع برو بخش ببین چیه ؟ انقدر دویده بودم تا بخش که نفسم بالا نمیومد همش با خودم فکر میکردم که من که اصلا حین عمل خونریزی نداشتم که بخواد الان خونریزی اکتیو بده . خلاصه رفتم بالا سر مریض و دیدم یه ذره خونابه اومده بیرون و گازش رو خیس کرده برای اطمینان پانسمانش رو برداشتم دیدم مثل کویر خشکه . داشتم از عصبانیت منفجر میشدم . گشتم دنبال نرسی که زنگ زده بود . بهش میگم این خونریزی فعالی که گفتی کو ؟ ....
بگذریم ...وقتی دیدم مشکلی نیست در حد چن تا تیکه کفایت کردم . البته می تونستم مثل برخی از همکارا در چنین مواقعی طرف رو بشورم . ولی سریع برگشتم اتاق عمل . امرزو زیاد عمل داشتیم تا 4 طول کشید

نظرات 3 + ارسال نظر
mikah شنبه 5 آذر 1390 ساعت 19:26

خوش بگذره

الهــــــــــــــــــــــــــــی آمیــــــــــــــــــــــــــــــن

علی دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 02:08

انتخاب بیمارستان برای دوره های تخصص و فوق تخصص توسط رزیدنت صورت می گیره ؟ یا بر اساس نمره آزمون پذیرش دستیار؟
شما در موارد پایین چه بیمارستان آموزشی رو پیشنهاد می کنید :
1-فوق تخصص گوارش----------- شریعتی چطوره؟
2-فوق تخصص قلب و عروق----------مرکز قلب چطوره؟
3-فوق تخصص خون--------------امام چطوره؟
با ذکر دلایل انتخاب
خیلی ممنون
خسته نباشید!

دوست عزیز من فقط از رشته جراحی خبر دارم که بر اساس نمره دستیاری بیمارستان انتخاب میشه

شیرین شنبه 19 آذر 1390 ساعت 17:59 http://doozakh-ama-sard.blogfa.com/

شما دکترا همتون خیلی تخصصی حرف می زنین با هم
دیگه فک نمی کردم تو بلاگتونم این طوری باشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.