روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

اولین کت دان بزرگسال

امشب تو اتاق نشسته بودم که سال یکی سابق اومد و گفت یه مریض داریم که تو ادم ریه هست و رگ هم نداره و INR اونم خیلی بالاست نمیشه براش CV line گذاشت . میشه بریم کت دانش کنیم منم تا حالا کت دان انجام نداده بودم البته خودم می دونم آخر آبرو ریزیه که تو این سن و سال جراحی هنوز این کارو نکردم خب چرا دروغ بگم همیشه واسه مریضامون  CV line گذاشتیم . و کلا تو این 18 ماه فقط 2 بار دیده بودم چی کار میکنن . خلاصه با اعتماد به نفس کامل رفتم بالا سر مریض اول از ورید فمورش که اتفاقی پیدا کردم یه لازیکس براش زدم . بعدش با بدبختی تو این خراب شده یه ست دنوده پیدا کردم و به طرز خیلی جالبی وریدش پیدا شد البته اولش رگه خوب نبود ولی یه کم که سرم زدم راه افتاد و فیکسش کردم . خیلی بهم مزه داد و راستشم به سال یکی قبای گفتم که دفعه اولم بوده بنده خدا فکر می کرد دارم براش کلاس میزارم باورش نمیشدو خلاصه اینم از اولین کت دان بزرگسال

نظرات 3 + ارسال نظر
شیما.ن سه‌شنبه 15 فروردین 1391 ساعت 23:52

چه دل و جرأتی شما دارین
اگه یه وقت خدای نکرده عملتون خوب پیش نمی رفت اون موقع چیکار میکردین؟؟؟کسی بود کمکتون کنه؟

عمل که نمیشه بهش گفت یه چیزی در حد بریدن پوست و بعدسم بخیه زدنه کلا با بی حسی موضعی میریم

ژاویز چهارشنبه 16 فروردین 1391 ساعت 18:57

بلللللللههههه تبریک می گم به این اعتماد به نفستون و این اولین عمل
من نمی دونم شاید از نظر شما جراحا تا طرف حداقل 3 ساعت زیر دستتون نباشه یا نبرینش تو اتاق عمل به کاری که می کنید میگید این که عمل نبوده یا اصلا" عمل سرپایی بوده ولی از نظر من - آدم هایی که حتی از رنگ روپوش دکتر وحشت دارن- کلا" جراحا اگه دست به افزاری به غیر از خودکارشون بزنن کلا" جراحی انجام شده ولو در حد یک ثانیه حتی اگه مثلا" فقط تو دستشون باشه
نمی دونم ولی کلا" این نگرانی نداره که جراحت دفعه ی اولش باشه یا صدمش( یعنی چه حرفه ای باشن و چه نیمه حرفه ای) در هر حال همین که حاضری واسه سالم شدن بری زیر دستش کلا" شجاعت می خواد

ژاویز چهارشنبه 16 فروردین 1391 ساعت 19:02

آخ ببخشید یادم رفت بگم مراجعه کنندتون نه تنها خیلی شجاع بوده که اومده دکتر - می دونم چاره ای هم نداشته واسه سلامتیش مجبور بوده- بلکه خیلی شجاع تر بوده که زیر تیغ جناب جراحی رفته که همون روز دستش رو سوزونده بوده و عملا" فکر کنم اولین عمل کت دانشون رو با یک دست انجام دادن

دکتر می تونین تو کتاب رکوردای گینس ثبت کنینااا

فکر خوبیه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.