روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

مقدمات بخش جدید

داستان از روز سه شنبه شروع شد که ما کشیک اکتیو بودیم یه مریض 85 ساله با ایسکمی مزانتر اومده بود و بلافاصله هم چیف دیده بودش و سی تی آنژیو و تشخیص قطعی و بردیم بازش کردیم و سر عملش استاد هم اومد و برای اولین بار در طول ذهنیت من روده ها هنوز قابل حیات بودن بلافاصله شریان SMA اکسپلور شد و فوگارتی کشیدیم که یه ذره همچین بفهمی نفهمی لخته اومد بیرون و نظز استاد این بود که عروق به علت دیابت طولانی مریض مشکل دارهو ممکنه یه پروسه حاد روی یه حالت مزمن سوار شده باشه در هر صورت شکم رو بستیم و قراره امروز دوباره بازش کنیم . فردا صبحش که ما خیر سرمون روز پُست کشیکمون بود تا ساعت 7:30 عمل داشتیم 3 تا سینوس پیلونیدال که ممل همش رو رفت 2 تا آپاندیس که یکیش رو من رفتم یکیش لاپاروسکوپی شد . اول همه هم یه جراحی چاقی به روش لاپاروسکوپی داشتیم کخ من بدبخت سر عملش بودم و دهنم صاف شد . آخر از همه هم یه پورت گذاری داشتیم که با خون جگر درست شد که بماند . امروز هم ما رفتیم واسه تقسیم بخش جدید که من تو بخش خوبی افتادم و چیف گروه شدم . سر کشیک جمعه هم مجبور شدیم قرعه بندازیم . که اسم ما خوشبختانه در نیومد . تنهایی رفتیم درمانگاه وسطاش گفتن یه مریض با خونریزی شدید از دهن تو آی سی یو هست ببینینش که ما رفتیم و بعدشم چیف اومد دیدیم لوله NG که ترشحات صفرا داره . مریض PEG هم داشت که اونم خونی نبود و دوباره هم که چک شد نرمال بود و منشاء خونریزی رو ما ریه یا upper تشخیص گذاشتیم

نظرات 2 + ارسال نظر
راثی پور پنج‌شنبه 31 فروردین 1391 ساعت 14:02 http://rasipoor.blogsky.com

سلام و عرض ادب

همکار عزیز از خواندن مطلب زیبایت لذت بردم.موفق باشی

ژاویز پنج‌شنبه 31 فروردین 1391 ساعت 20:54

چیف شدنتون :تبریییییکککک
آپ نمی کردید فکر کردم دارید با پروپازول تون دست و پنجه نرم می کنید
قرعه کشی واسه کشیک : واقعا" جای اون مسئولان خالیه که ببینن اینقده واسه آرامش و به دور بودن از فشارهای کشیک جماعت جراح امکانات میذارن که طفلکی ها واسه کشیک هم بالام بولوم بیلیم( به زبان ساده تر سنگ کاغذ قیچی ) می کنن
اشکال نداره به قول دوستان این نیز بگذرد جناب چیف

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.