روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روز پر ماجرا

خوب از دیشب شروع میکنیم که زیاد اذیت کننده نبود. صبح رفتیم اتاق عمل و دو تا از اینترن ها هم اومده بودن. یکیشون خیلی به جراحی علاقه داره و عشق سوچور زدنه. با من سر دو تا عمل اومد و بخیه ها رو زد و کلی هم حال کرده بود. یه مریض انسدادی داشتیم که وقتی بازش کردیم، حین بررسی شکم کتوجه شدیم که یه کبد نارنجی رنگ داره خیلی غیرطبیعی بود واسه همین ازش نمونه گرفتیم. در حین این عمل بود که یکی خبر داد مریضی که قرار بوده بره آی سی یو و الان تو بخشه بالاخره چیکار کنه بره آی سی یو یا نه؟ استاد تا اینو شنید کلی ناراحت شد و گفت اصلا کی گفته این بره بخش؟... من با شرمندگی گفتم من نوشتم بره خانم دکتر مگه شما خودتون نگفته بودید؟ استاد با عصبانیت گفت : نه !!! خلاصه ما فهمیدیم که این وسط یکی اشتباه به ما گفته و نقل قول از طرف خانم دکتر درست نبوده. استاد هم گفت همیشه از خود من بپرس و به حرف کسی گوش نکن...ما هم سرمون رو انداختیم پایین و گفتیم :چشم... استاد بعد از مدتی که از عمل گذشت، گفت دلخور نشیا من بیشتر خواستم اینا حساب کار دستشون بیاد و می دونم همه تقصیرا گردن تو نیست ولی اشتباه کردی از خود من نپرسیدی. دیگه هم به حرف کسی گوش نده...امروزم یه مورد دیگه پیش اومد که ما متهم شدیم که مریض رو زود از آی سی یو بردیم بخش. خالا من هر چی فکر می کنم اصلا همچین چیزی یادم نمیاد. واسه همین فرستادم پرونده مریض رو آوردن و همه نت های توی پرونده رو که مهر من بود رو نگاه کردم. من همچین دستوری ننوشته بودم که به استاد هم گفتم. . . خلاصه امروز روز پر ماجرایی بود 

نظرات 6 + ارسال نظر
خانوم دکتر کوچولو یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 18:15

سلام آقای دکتر!
دکتر دیدین دیشب شب خوبییییی داشتین! یه کم مثبت نگر باشین! البته بیشترش به خاطر دعای من بود
دکتر مگه شما دیشب کشیک نبودین؟؟ بازم صبحش کشیک داشتین؟؟
جراح شدنم سخته هاااا

عرفان یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 18:26 http://dastforosh.blogsky.com/

ببنیم تا این مدرک رو می گیرید چند تا پنس و قیچی و وسایل جراحی می تونید توی شکم مریض ها جا بذارید. بشمار یک و یک و یک، دو و دو و دو ....

آیلین یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 21:37

معلومه خیلی محبوبی که استاد دوس نداشته دلخورت کنه

medstudent یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 23:17

سلام
به نظر شما برای مقطع فیزیوپات و کورس هاش خوندن text book بهتره یا همون جزوات استاد؟؟
توی اکسترنی چی؟همون جزوات پارسیان وسروش و کرمی خوبه؟یا کتابم باید خونده شه که بتونیم مثل شما رزیدنتی خوب قبول شیم؟؟؟
ممنون از راهنماییتون.

اولویت با رفرنس خوندنه...این جزوه ها واسه شب امتحانه

پزشک طرحی دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 13:28 http://www.pezeshketarhi.blogfa.com

سلام دکتر . خسته نباشید.
چه ماجراهای بیمارستانی زیادی داشتید . از اینا متاسفانه خیلی پیش میاد.
دکتر میدونم سرتون شلوغه ، یه خواهشی ازتون دارم ، من وبلاگم رو همیشه توش مینویسم ، ولی نمیدونم چرا تو گوگل ریدر نمیاد.
میشه خواهش کنم که هر وقت وقت کردین به منم سر بزنید . ممنون میشم نظر بذارید . شما نویسنده توانایی هستید ،واقعا لطف میکنید .ممنونم

غزل دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 14:30

سلام دکتر اون وبلاگ وب نوشته های یک جراح چرا باز نمیشه؟
چند بار امتحان کردم
فیلتر شد؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.