روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

کشیک سنگین سوختگی

دیشب کشیک بودم خیلی کشیک بدی بود. تقریبا تا صبح هر نیم ساعت زنگ زدن. دو تا بچه 3 ساله رو آوردن به فاصله 1 ساعت که جفتشونم 10 درصد سوختگی داشتن. اول صبح هم یه معتاد داشتیم که نیروی انتظامی آورده بودش. انگار موقع دزدین برق و کنتور و ازین داستان ها که من سر در نمیارم، دچار صانحه شده بود. خیلی مریض بد قلقلی بود مرتب سِرم هاش رو می کشید و مجبور شدم به خاطر نداشتن رگ براش cv line  بگیرم ولی اونم گرفت کشید. بعدش یه آقایی با سوختگی الکتریکی اومد که محل ورود برق از شونه چپش بود و خروج از پاشنه راست. البته حالش خوب بود و 3 روز قبل این مشکل براش پیش اومده بود که تو یه مرکز دیگه بوده و خودش با رضایت شخصی اومده بود پیش ما...و بدتر از همه این آخریه بود که یه خانم 18 ساله بود که با بنزین خودش سوزی کرده بود. 80 درصد سوخته بود. به خاطر مسائل عاطفی و مشکل با مادر همسر آیندش. یه جماعتی هم اومده بودن اورژانس بنده خدا باباش از من پرسید « چرا این کارو کرده شما می دونی؟ کسی به من راستش رو نمیگه » ..صبح هم بد حال شد و مجبور شدیم اینتوبش کنیم. موقعی که داشتم کاراش رو می کردم رئیس بخش اومد وازش اجازه گرفتم که بالای سر مریض بمونم که ایشون هم اجازه داد و من مورنینگ نرفتم.

نظرات 7 + ارسال نظر
سارا شنبه 11 آذر 1391 ساعت 13:55

دختر بیچاره ببین به کجاش رسوندن که با خودش اینکارو کرده.پدرشو ببین که چقدر از حال دخترش غافل بوده وهست!
اگه میدونست حمایت خانواده شو داره هیچ وقت اینکارو نمیکرد.

[ بدون نام ] شنبه 11 آذر 1391 ساعت 19:49

وای، خدا بهتون توان مضاعف بده
انشاالله که خودتون هرگز بیمار نشید

مامان یکشنبه 12 آذر 1391 ساعت 12:44 http://namopa.blogfa.com

بزارید بمیره ...خودش می خواد ....... چرا بقیه براش تصمیم می گیرند که زجر بکشه ؟؟؟ بخصوص الان ...
چرا شما پزشکها فکر می کنید همیشه نجات در زنده نگه داشتن بیماره....بعضی مواقع نجات یعنی خود مرگ یعنی رها شدن ...خلاص شدن از درد.....
چقدر احتمال میدید فردا از کارهایی که براش کردید خوشحال و از زنده بودن راضی باشه؟؟یه بار که بالا سرش هستید به این موضوع فکر کنید
اگه قدرتی داشتم یه تبصره به قسم نامه پزشکی اضافه می کردم...

پزشک طرحی یکشنبه 12 آذر 1391 ساعت 22:05 http://pezeshketarhi.blogfa.com

دکتر جان از نظر من کسانی که خود کشی میکنن واقعا کیس روانپزشکی هستن و همشون اندیکاسیون بستری دارن.
نباید ساده رهاشون کرد و مرخص بشن.
باید بهشون کمک کرد.مسلما اگه خوب بشن و این افکار و تلاش خودکشی کاملا از ذهنشون پاک بشه ، بعدا به این کار خودشون می خندن.
شما وظیفه حفظ جون مریضاتون رو عالی انجام میدین. بهتون خسته نباشید گرم میگم.

ستاره۲ یکشنبه 12 آذر 1391 ساعت 23:29

خدا واقعا کمکتون کنه و یارتون باشه

زردچوبه دوشنبه 13 آذر 1391 ساعت 01:08

پس بالاخره رفت؟! چقدر واقعا برام سنگین هزم کردن اینجور مسائل!
یکی از همکلاسیام رفته بود خدمت، حین انجام وظیفه کم میاره و هنگام پست شبانه با یه گلوله...همه می گفتن چقدر احمق بوده، ولی من از این ناراحت بودم که چرا؟ چرا فکر می کنیم پنج انگشت دست یکیه و همه یه استانه تحمل دارند!

موفق باشی دکترم

jourab سه‌شنبه 21 آذر 1391 ساعت 14:36

ki intubash mikone unja?khudetun ya bihushia?

قطعا بیهوشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.