روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

مریض خاص

دیروز خیلی کشیک بدی بود ساعت 1 صبح رزیدنت سال 1 زنگ زده که یه بابایی اومده تو شوکه با خونریزی شدید از رکتوم و آشنای فلان وزیریه و رییس بیمارستان هم زنگ زده زود کارشو را بندازین. بعد از فرستادن چند لعنت به بخت سیاه خودم رفتم مریض رو دیدم با همراه هایی که همه خفن بودن. خلاصه با سرهنگ هم مشورت کردیم و بنده خدا خودش هم اومد بیمارستان و بردیمش اتاق عمل و نهایتاً توتال کولکتومی شد. بیرون که میومدیم همراهاش وقتی فهمیدن زنده مونده کلی خوشحال شدن و پسرش گیر داده بود دست ما رو ماچ کنه . تا 8 صبح هم که به سلامتی تو اتاق عمل بودیم. بعدشم رفتیم اتاق عمل الکتیو. مجبور شدیم کانسر مری رو کنسل کنیم که همراهش کلی شاکی شده بود. یه پریتونیت داشتیم که زخم معده درومد که پرفوره شده بود و یه معاینه زیر بیهوشی داشتیم. فردا هم که قرار شده ما دو تا مریض تو مورنینگ معرفی کنیم. اینم از شانس ما
نظرات 5 + ارسال نظر
! دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 15:24

همه جا شده پارتی ....هر چی پارتیت کلفت تر باشه دکترا هم بیشتر بهت میرسن
حالا اگه فامیل وزیرم باشی دیگه فبحا

فلفل سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 00:23

سلاااام دکتر
ماام شنبه یه گانگرن فورنیه داشنیم.طرف قبلل ادیکت بوده.اون فرمای رضایت شما کلی به درد خورد.رضایت ارکیدکتومی.مورتالیتی.عملهای متعدد و .....

غزال سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 18:30

سلام اقای دکتر.من دانشجوی سال سوم پزشکیم...ما چون دانشگاهمون رریدنت نداره...اینترنامونم بچه های ازادن که کلا توی درس به داد ما نمیرسن!!!!!!ما موندیم بدون بزرگتری که راهنماییمون کنه!منم دنبال کسایی هستم که اگر تونستم از اطلاعاتشون استفاده کنم...میدونم سرتون خیلی شلوغه...اما اگر لطف کنید و یه کمی به من کمک کنید ممنونتون میشم...اگرم نمی تونید لطفا راهنماییم کنید تا بتونم به خودم و همکلاسیام کمک کنم...مرسی...روز خوبی داشته باشید

مهدیس چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 16:35

سلام آقای دکتر،
تازه با وبلاگتون آشنا شدم از اون قسمت اردراتون استفاده کردم تا کمتر با بعضی رزیدنتایی که هیچ بویی از تعهد و اخلاق نبردن و انگار یادشون رفته رزیدنت زاییده نشدن دهن به دهن بشم... ممنون
امیدوارم از اونا نباشین هر چند از شواهد امر بر میاد دوران رزیدنتیتون کم کم داره به سر میاد،
همیشه مباحث جراحی عمومی رو دوست داشتم ولی به لطف رزیدنتای جراحیمون و ابیوزای وحشتناکی که می کنن دارم کم کم متنفر می شم،
موفق باشید

ماهی جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 18:06 http://behtarinhayeman92.persianblog.ir/

عاغا ما ازین انگیلیسیات هچییییییییی نفهمیدیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.