روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

اولین کیسه صفرای مرد

امروز 3 تا جراحی داشتیم. یکی کنسر کاردیا بود که متاسفانه چسبندگی به پانکراس داشت و استاد کبد هم اومدن و تایید کردن که بهتره جراحی رو ادامه ندیم و به عبارتی تومور غیرقابل رزکت اعلام شد و یه ژژنوستومی برای بیمار گذاشتیم. بعد از اون یه کیسه صفرا. داشتیم که برای اولین بار یه مرد رو لاپاروسکوپی می کزدم و یاد حرف استاد لاپاروسکوپی افتادم که می گفت " کیسه صفرای مردا، نامرده " خلاصه بدون دردسر تموم شد و اینم یه لاپاروسکوپی مستقل دیگه بود و برای اولین بار یه مرد. بعد از اونم که یه بیوپسی لنف نود داشتیم که اصلا بیمار خوبی نبود و نفس هاش آدم رو می ترسوند که اونم سعی کردیم سریع کارش رو انجام بدیم و بعدشم که یه دونه دیگه بیوپسی بود به خاطر دیر آماده شدن و مشکلات آزمایشگاهیش کنسل شدَ

نظرات 3 + ارسال نظر
جراحه پنج‌شنبه 27 تیر 1392 ساعت 21:40

سلام داداش... خیلی وقت بود برات کامنت نزاشته بودم.... ولی هر از گاهی میخوندم و شاهد پیشرفت های هر روزه شما در این علم زیبا بودم.... مففق باشی....

پزشک آینده شنبه 29 تیر 1392 ساعت 01:07

سلام وخسته نباشید
میخواستم بپرسم که آیا احساسی بودن مانع موفقیت تورشته جراحی میشه..ممنون میشم اگه پاسخ بدین

فرزاد شنبه 29 تیر 1392 ساعت 05:00

سلام وبلاگ مفید و جالبی دارید خدا قوت با این همه عمل ...
من یه مشورتی میخواستم با شما بکنم . شما تهران هستید ؟ اگه تهران هستید من ایمیلم رو براتون میزارم چند تا سوال داشتم میخواستم خصوصی با شما مکاتبه کنم . ایمیل من : t.farzad@ymail.com هستش . منتظر ایمیل شما هستم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.