روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

یه روز پیوندی

امروز صبح که رفتیم مورنینگ دوستان قدیم و بعدشم مریض آی سی یو رو دیدیم. وضعیت کلیه هاش جالب نبود. بعدشم رفتم بخش و بعد ازون هم یه مریض رو بهم تحویل دادن تا براش تخت پیدا کنم که فهمیدم بحران اعلام شده و نمیشه مریض خوابوند مریض یه کانسر معده بود و قرار بود d2 dissection بشه. بعد ازون هم یه مریض رو دیدم که قرار بود توتال کولکتومی بشه که پروندش رو که خوندم دیدم یه خانوم مسن با سایقه سیگموئیدکتومیه که متاستاز کبد و مشکوک به متاستاز ریه هم هست و از هم بدتر EF: %35  نمی دونم این عمل چقدر بهش کمک می کنه. بعدشم باخبر شدیم پیونده. ساعت 2:30 رفتیم برای هاروست یک ساعت بابت نبود تخت و آماده نبودن مریض معطل شدیم. بعدش که کارمون تموم شد اومدیم بیمارستان خودمون برای پیوند نکته جالب این بود که استادی که با من اومده بود برای هاروست بعضی وقتا که تو ترافیک گیر می افتادیم بلند گو رو روشن میکرد و به ماشینا می گفت از سر راه برن کنار. یک صدای پرابهتی هم داشت همه زهره ترک میشدن. به من گفت یاد بگیر دفعه بعد تو باید این کارو بکنی...وقتی اومدیم قسمت شد با استاد اعظم هپاتوبیلیاری بریم برای بک تیبل
نظرات 9 + ارسال نظر
شاید مرا دیده باشی دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 21:56

:)
با استادهای خوب سر و کار داشتن و چیز یاد گرفتن خیلی خوبه. :)

آدم دلش برای استادهای دانشگاه تنگ می شه. امیدوارم خیلی یاد بگیرید بعدنها هم از اون استاد خوبا بشید. :)

سلامت باشید و شاد و موفق.

شاید مرا دیده باشی دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 21:57

نوشتید روز پیوندی یادم افتاد هر وقت یه سایتی فیلتره صفحه پیوندا باز می شه. :))

دکتر... دوشنبه 6 آبان 1392 ساعت 23:26

خسته نباشید همکار عزیزم...

د چهارشنبه 8 آبان 1392 ساعت 17:29

سرهنگ چی شد؟ازش خبری نداری؟

malignant پنج‌شنبه 9 آبان 1392 ساعت 09:53

d2 resection

serendi پنج‌شنبه 9 آبان 1392 ساعت 16:53 http://qasedak-70.blogfa.com/

سلام...د مدتیه دارم دنبال ی وبلاگ میگردم ک نویسندش پزشک باشه ولی متاسفانه همه وبایی ک پیداکردم تاریخ آخرین پستشون مال خیلی وقت پیشه ک آدم انگیزه نداره نظربده واسشون!
من استاجرم و ب شدت علاقه ب جراحی دارم..دلم میخاد مشاوره بگیرم ازتون...اینکه چجوری این تخصصو انتخاب کردینو چ نکاتیو توی درس خوندتون رعایت کردین ک تونسین ب اینجا برسین.
میدونم سرتون شلوغه ولی من منتظر جوابتون هستم.هرموقع ک وقت داشتید بهم سربزنیدو راهنماییم کنید.
بسی ممنون.پشاپیش!

شاید مرا دیده باشی جمعه 10 آبان 1392 ساعت 01:42

معلومه بخش پیوند بدجوری شما رو به بیمارستان و کار پیوند زده. :)

خانم دکتر جمعه 10 آبان 1392 ساعت 16:54

واقعا خسته نباشید میگم همدردیم

همچنان شنبه ها کمیسیون هست ؟ دکتر جدیدی که جای من اومده مریضا رو معرفی می کنه ؟( البته دیگه جدید نیست یک سال و نیمه من اونجا نیستم ) دارم فک می کنم کی بود که صداش ابهت داشت و حدس زدم.... یادش به خیر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.