روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

آنچه گذشت . . .

جمعه:
کشیک بودم و خبر خاصی نبود. جز اینکه فهمیدیم یکی از مزیض هایی که داریم و یه دختر 14 سالس تو سی تی مشکوک به نورشن طحاله
شنبه:
همون مریض رو اول لاپاروسکوپی و بعد باز کردیم و تورشن طحال درومد البته پیشنهاد من برای رزکشن آناستوموز رو کسی قبول نکرد. یه سیگموئید بسیار بلند داشت که از روی نوار های  فیبروتیک رو مزوش میشد حدس زد چند بار ولولوس داشته. یه هرنی هم داشتیم که خیلی دردسر بود
یکشنبه:
یه گرفت شریان داشتیم که اکسپلورش که کردیم خیلی عروقش بد بود و به نظر میرسید که خیلی کمکش نکرد. بعد از اون هم یه AVF رو با استاد ( رییس بخش جدید) انجام دادیم و گانگرن فورنیه رو هم مجددا آوردیم و در انتها هم یه کالکشن رتروپریتوئن بود که اول جاش رو مشخص کرد استاد و بعد رفتیم تو اون حفره که یه نیم ساعتی فقط دبری و ترشحات غلیظ درآوردیم
نظرات 12 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 08:19 http://malikhulia.blogsky.com/

کاش میشد کمی عامه پسند تر بنویسی نازنین
برای کسانی که رشته پزشکی رو نمیشناسند اونوقت بهتر بود

موفق باشی

به یاد استاد دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 08:25 http://hazratostad.blogsky.com

سلام . موفق باشید.

malignant دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 23:28

wandering spleen is the reason, check out the case reports

فرزاد چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 17:01

سلام. بیمار برای ورود به اتاق عمل حتی عمل سرپایی باید همه لباسهاش حتی لباس زیر رو خارج کنه و لباس اتاق عمل بپوشه. میخواستم ازتون بپرسم این شرایط برای پزشک و پرسنل اتاق عمل هم همینطور اجرا میشه؟ ممنون از وبلاگ خوبتون

محمد به فرزاد چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 19:13

نه بابا مگه پرسنل اتاق عمل میخوان برن تو اتاق خواب که بخوان لباس زیرشونم دربیارن

فرزاد پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 03:13

آخه این شرایط برای بیمار وجود داره.

مهسا پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 15:07

سلام آقا محمد چه وب باحالی دارین!!

امروز اتفاقی دیدم....کدوم بیمارستانین؟؟کدوم شهر؟؟

من اتاق عمل میخونم...برام جالبه خییلی از اتفاقایی که نوشتین مشابهش تو بیمارستانای ما میوفته و من دیدم

الان که وقت امتحاناس ولی بعدا حتما میام سر میزنم ایده ی خیلی جالبیه که اتفاقایی که میوفته رو مینویسین.

مهسا پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 15:20

آقای دکتر فکر کردم اسمتون محمده فک کنم اشتباه کردم هوم؟؟

از اون نظر بالا فک کردم خودتون جواب آقا فرزاد رو دادین

م.م.ت جمعه 13 دی 1392 ساعت 17:46

تورشن طحاااال!!!!!
اولین باره به گوشم میخوره
دکتر کیس ریپورتش کنید
کمک خاستید در خدمتم

ممنون
لطفا ایمیلتون رو بزارین
ایمیل من 1jarrah @hotmai.com

مهسا جمعه 13 دی 1392 ساعت 22:48

آقای دکتر بازدید کننده های وبتون رو قابل نمیدونید که جواب نظراتشون رو نمیدید؟؟
البته شاید حق دارین و سرتون شلوغه...به هر حال موفق باشید و عمل های خوبی داشته باشین

دوست عزیز در قسمت سمت چپ وبلاگ و وسط صفحه زیر قسمت " صفحات وبلاگ " لینکی هست . مطالعه کنید

پویا شنبه 14 دی 1392 ساعت 00:45

خسته نباشید دکتر، لطفا شرح حال بیشتری از مریض ها بنویسین :)

[ بدون نام ] شنبه 14 دی 1392 ساعت 14:18

بله آقای دکتر مرسی پاسختون کاملا قانع کننده بود موفق باشین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.