روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

روزمـرگی های یک رزیـدنت جراحـی

خاطرات دوران تحصیل در رشته جراحی عمومی ، زشت و زیبا ، تلخ و شیرین

به این میگن استاد

امروز چون می دونستیم که لاپاروسکوپی نوبت گروه ما نیست از اول رفتیم تو این فکر که چه جوری حداقل یه لاپاروسکوپی داشته باشیم. اول صبح روفتم پیش ممل. گفت یه کاتتر CAPD دارن که استادشون می خواد لاپاروسکوپی کنه. واسه همینم تا استاد شون اومد رفتم پیشش و ضمن عرض ارادت گفتیم که اگه میشه مریضتون رو اول وقت بگیرین تا ما هم آخر وقت بتونیم  یه مریض رو حداقل لاپاروسکوپی کنیم. پس اول یه مریض رو که آبسه خفنی هم داشت عمل کردیم. بعدش یه کیسه صفرای باز عمل کردیم که قبلا ERCP شده بود و جراحی شکمی هم داشته بود که دیگه همه جوره باید باز عمل میشد. خلاصه ازون مریضا بود که خیلی اذیتمون کرد. بعد از اون هم خواستیم اصل داستان یعنی کیسه صفرای لاپاروسکوپی رو بیاریم که دیدیم استاد حودمون نیست . زنگ زدم بهش گفت من کار داشتم رفتم شما هم مریض رو کنسل کنید. گفتم نمیشه استاد این تا شنبه نمی مونه . بعد گفتن میشه ما با استاد ممل عمل کنیم. استاد گفت : بهش بگین ولی قبول نمی کنه. ما هم با گردن کج رفتیم پیش استاد و در کمال ناباوری قبول کرد. البته چون هنوز مطمئن وسایل نبودیم گفتم به استاد ممل که باز عمل میشه ولی بعدش وسائل استریل اومد و به استاد هم گفتیم و بنده خدا همین جور مثل یه تماشاچی اومد کنار دست ما وایساد و بعضی وقتا فقط یه کامنتی می داد . بدون هیچ استرس و هول کردنی که کاش بعضی ها بودن و یاد می گرفتن. خلاصه با کمال آرامش عملش کردیم و استاد هم رفت سر عمل خودشون. یعنی حظ وافر بردیم ازین حرکت استاد ممل اینا.
یه نکته دیگه هم اینکه امروز استاد خودمون که تو پزشک قانونی هم هست یه فیلم لاپاروسکوپی آورد نشونمون داد ازینا بود که از جراح شکایت کردن چون تو کامپیوتر اتاق عمل خوب باز نشد اومدیم پاویون دیدیم ..یعنی مو به تن آدم سیخ میشد. جراح با کمال اطمینان پورت رو با متس برید و بعد هم با مریلند گرفتش و سوزوندش. خونریزی که کنترل نشد. چند بار روی پورت رو کلیپس زد. دست آخر هم کیسه صفرا رو از تو کبد کند کشید بیرون. خیلی وقت بود فیلم به این وحشتناکی ندیده بودم. 

نظرات 5 + ارسال نظر
نگار چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 17:56 http://negar-del-shekaste.blogfa.com

اقا اصن این لاپاروسکوپی ک گفتی چیه ؟ :دی
عادت ندارن نخونده نظر بزارم و چرت و پرت بگم
اما خدا خیرت بده تو هم یه جوری حرف بزن ادم بفهمه خو

امیدوارم لاپاروسکوپی خوبی داشته باشی :)))

شوخی میکنم تنها چیزی ک فهمیدم این ک با استاد ممل یک عدد عمل جراحی انجام دادید گویا موفقیت آمیز هم بوده

همیشه موفق باشید

مورد خاص چهارشنبه 9 بهمن 1392 ساعت 23:06 http://behind-thewindow.persianblog.ir

این ممل اسمش خیلی با حاله. تازه استاد ممل اینا اسمش با حال تره! خوشم می یاد: "استاد ممل اینا!"

کاش بعضی ها بودن و یاد می گرفتن.
ما که نمی دونیم این لاپاروسکوپیه چیه؟ ولی اگه یه کاره ای بودم یه امضا می گرفتم هر چی عمل لاپاروسکوپیه بدن به شما که شبا راحت خوابت ببره. خب دیگه. بسه.

امیر حسین جمعه 11 بهمن 1392 ساعت 11:10

سلام اقای جراح :)
من دندانپزشکی میخونم و شدیدا علاقه مند به جراحی واسه همین میخوام تخصص رو جراحی ی فک وصورت بخونم واسه همین هر جا اسم جراح و جراحی و استریل و ابسه و خلاصه هر چیزی که منو یاد جراحی بندازه حال میکنممم :))
بیشتر سر میزنم
امید وارم ثانیه هاتون هفته هاتون پر استرس های جراحی باشه

:) فقط در حوزه ی mandible o maxilla بود ریفر کنید به ما :))

im just kidding

موفق باشید و پاینده

امیر حسین شنبه 12 بهمن 1392 ساعت 00:34

سلام به دوستی که حتی اسمشو نمیدونم ... خواستم بگم که کارتون رو خیلی دوس دارم ، جراحی رو عشق است :))))))))
اگه امکانش هست ،یه ادرس رو بهمون معرفی کنید که تمام روش های suturing رو کاملا علمی توضیح داده باشه ... سپاس

مهسا پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 01:58

خسته نباشین دکتر

از این عملای وحشتناک من خیییییلی زیاد دیدم....واقعا" دست جامعه ی زحمت کش رزیدنت دردنکنه چه کارا که با این مریضای بدبخت نمیکنن!!چن روز پیش حین عمل زدن مثانه ی مریضو سوراخ کردن یه بارم که که حین لاپاراسکوپی مثانه ی طرفو در آوردن!!! اینا گوشه ایی از هنرمندی هاییه که با چشم خودم دیدم فک کنم کلا" با مثانه ی بیمارا مشکل دارن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.